Despertars saludables

Despertars saludables

L’art d’esmorzar bé per tenir un dia ple d’energia

Després de l’estiu, els canvis d’horaris de costums, del descontrol festiu, ara toca tornar a l’escola i és un bon moment per reprendre les rutines saludables i els bons hàbits alimentaris.

I res millor que començar per el principi del dia. Sabem que després de descansar 9 o 10 hores seguides, que és el mínim que haurien de dormir els infants, el cos necessita un bon esmorzar per poder reiniciar l’activitat i poder tenir un bon rendiment físic i intel·lectual al llarg del dia.

Pensem totes les activitats que realitzen des de ben d’hora. Arribada a l’escola, retrobament amb amics, classes, una rere l’altra… Molta informació, molta activitat! Necessiten estar plens d’energia, ben desperts i motivats. Una bona alimentació des de primera hora és bàsica perquè puguin desenvolupar totes les seves capacitats físiques, intel·lectuals i emocionals.

Què ha de tenir un esmorzar complert?

Un esmorzar complert ha d’incloure làctics, cereals i fruita. Ens aportarà els nutrients que el nostre cos necessita: proteïnes, minerals, vitamines, fibra i hidrats de carboni. Un vas de llet o un iogurt, cereals en flocs, o un petit entrepà integral, una poma, un plàtan o una mica de raïm…Qualsevol combinació és possible! A partir d’aquests 3 tipus d’aliments podeu afegir al vostre esmorzar qualsevol altre aliment que us vingui de gust. Depèn de la vostra imaginació i preferències. Això sí un bon esmorzar ha de prioritzar la qualitat per sobre de la quantitat.

Idees d’esmorzars saludables

La pressa és un enemic de la salut. També alhora de preparar esmorzars saludables ens pot ajudar el fet de tenir-los en certa manera programats. Un bon esmorzar per a cada dia de la setmana. La planificació ens facilitarà la feina, tant a l’hora d’anar a comprar, com a l’hora de preparar-los. Aquí us deixem set propostes fàcils que podeu adaptar als gustos de la vostra família.

  • Dia 1: Batut de maduixes i torrades (pa amb tomàquet i oli d’oliva) amb pernil
  • Dia 2: Iogurt natural Llet Nostra afegir-hi nous i plàtans. Un bol de cereals amb mel.
  • Dia 3: Creps de pernil i formatge. Un iogurt Llet Nostra amb melmelada de préssec.
  • Dia 4: Suc de pastanaga i taronja. Un iogurt natural Llet Nostra, afegir-hi cereals.
  • Dia 5: Un got gran de Llet Nostra. Un entrepà de pa integral amb enciam, formatge, pernil dolç i tomàquet. Una poma.
  • Dia 6: Plàtan, suc de taronja (als petits de la casa els hi encanta barrejat) Un iogurt natural amb raïm i una torrada de formatge fresc.
  • Dia 7: Un vas de Llet Nostra. És diumenge oi? 😉 Doncs un croissant de xocolata i una safata amb fruita variada: kiwis, maduixes, cireres, préssecs!

Podeu també recuperar l’article del nostre bloc Tothom a taula és hora d’esmorzar on us expliquem la importància de crear l’hàbit d’esmorzar en família per començar bé el dia!

Com sempre ens encantarà rebre i compartir les vostres propostes a les nostres xarxes socials. I com volem posar-t’ho fàcil, si ens expliques quin és l’esmorzar preferit del teu fill podràs guanyar un lot de productes Llet Nostra! Participa!

http://bit.ly/2bXLCVY

 

 

Sense comentaris

Deixa un comentari