Mite o veritat? Primera part de la desmitificació…

Mite o veritat? Primera part de la desmitificació…

0 697
Mites o veritats sobre l'alimentació

L’alimentació és un dels temes més recurrents a les converses diàries que tenim amb la família, amics, companys de feina, botiguers… Però ens hem de preguntar, tot allò que es parla, és mite o veritat?

Hi ha moltes afirmacions que escoltem des de sempre, que no tenen cap fonament científic, i aquí i ara les desmitificarem.

L’aigua durant els menjars engreixa

Mite! Els aliments no tenen el poder de variar les seves calories en funció del moment que es mengen, i menys si parlem d’aigua que no aporta mai cap caloria. El que si és important, és beure aigua, sense pensar si abans, durant o després d’un moment concret.

La fruita després dels menjars engreixa

Mite! Igual que l’aigua i tots els aliments, no varia l’aport calòric en funció del moment, ni es fermenta en l’estómac produint més sucre que es transforma en greix. El que si és cert, és que la fruita és un aliment que ha de ser el nostre postres habitual, menjant tres racions al dia perquè les vitamines, els minerals i la fibra que té, ens aporten grans beneficis al nostre organisme.

El pa engreixa

Mite! Bé, tots els aliments ens aporten calories, així que tots els aliments “ens engreixen”. Però el pa és un hidrat de carboni, igual que la pasta i l’arròs, i que han d’estar presents a la nostra dieta diària, i si és possible integrals. Però el que si s’ha de vigilar, és amb què acompanyem el pa (salses, melmelades, embotits…), ja que aquests complements, són els que poden ser els causants d’augmentar les calories de l’àpat.

És necessari prendre suplements vitamínics per a cobrir les nostres necessitats

Mite! Sí la nostra alimentació és la correcta segons la nostra edat, sexe, activitat física i circumstàncies específiques i personals, no ens cal comprar vitamines empaquetades en càpsules, per estar més saludables. És important ser conscients del que mengem i del que necessitem, d’aquesta forma estarem menjant tots aliments necessaris per al nostre cos, sense cap necessitat de comprar suplements.

Barrejar hidrats de carboni i proteïnes engreixa

Mite! Però com podem evitar barrejar nutrients, si la composició dels aliments són proporcions variants d’aquests? Per exemple el cigró, una llegum on en la seva composició trobem proteïnes, hidrats de carboni, greixos, vitamines i minerals. Com ho fem per menjar-lo i no barrejar hidrats de carboni i proteïnes? No té sentit! Així mateix, s’ha de tenir present que el cos és molt intel·ligent, i a l’hora de digerir els aliments, ell ja ho gestiona de la forma més adient.

 

logodietamediterranea

Font: Dieta Mediterrània

Articles similars

Sense comentaris

Deixa un comentari