Què és i com evitar l’astènia primaveral

Què és i com evitar l’astènia primaveral

Sentir un lleu estat de decaïment és habitual amb el canvi d’estació

La primavera la sang altera, això diu la dita i és veritat! Però en molts sentits diferents. Hi ha qui sent una immensa alegria amb l’arribada del bon temps, hi ha qui pateix tot tipus d’al·lèrgies i també qui sent una apatia física i mental. Aquest estat de decaïment és el que coneixem com a astènia primaveral. No es tracta d’una malaltia, sinó d’un trastorn que es fa patent amb símptomes com la irritabilitat i la falta d’energia.

Causes

El cos s’ha adaptar al canvi de temperatura, a l’augment de les hores de sol i sobretot, al canvi horari. Aquests factors provoquen una sèrie de canvis hormonals als quals són més sensibles unes persones que d’altres. I aquest desajustament és el que provoca els símptomes de l’astènia primaveral.

Prevenció

Per tal de superar el canvi d’estació i d’horari sense patir astènia primaveral és recomanable seguir els següents rutines diàries:
• Dieta: equilibrada. Evitar àpats copiosos i aliments estimulants.• Fomenta la funció del sistema nerviós i muscular
• Exercici: moderat. 30 minuts al dia de caminar, fer ioga, nedar o anar en bicicleta és suficient.
• Ritme de vida: ordenat amb horaris fixes per els àpats i alhora d’anar a dormir i despertar-se.
• Descans: dormir suficients hores com perquè el cos es recuperi.

Alimentació per combatre-la

Sigui quin sigui el motiu que ens provoca el decaïment primaveral i per tal d’adaptar-nos de forma suau a les noves circumstàncies res millor que l’alimentació! I com la natura és sabia ens posa a l’abast els aliments de temporada que ens proporcionen o bé energia o bé aminoàcids que influeixen en el nostre estat d’ànim. D’una banda, hem d’incloure carbohidrats a la nostra dieta, són els encarregats de donar-nos energia. D’altra banda, les fruites i verdures ens proporcionaran les vitamines i minerals que necessita el nostre sistema immunològic per estar fort. Finalment, cal mantenir-se ben hidratat. Veure uns dos litres diaris d’aigua, infusions i sucs.
Si seguim una dieta equilibrada i rica en nutrients i vitamines no cal prendre cap tipus de suplements o complements alimentaris.
Això sí, recordeu que una alimentació equilibrada inclou la llet com a un element nutritiu fonamental! No us oblideu de prendre el vostre got de Llet Nostra! ☺

Sense comentaris

Deixa un comentari