Per què és tan important el calci?

Per què és tan important el calci?

0 449

El calci és essencial en l’etapa de creixement i per mantenir una bona salut òssia tota la vida

El calci és un mineral essencial durant l’etapa de creixement quan els ossos i les dents s’estan desenvolupant. Prendre suficient calci és imprescindible per a tenir una bona salut i perquè creixin forts i saludables des de la infantesa fins a l’adolescència. I més enllà, és important evitar la deficiència de calci durant els primers anys de la vida per assegurar-nos de tenir uns ossos forts fins a l’edat adulta. Encara que és durant el creixement quan la quantitat de calci que necessita els nostre cos és superior, hem de seguir ingerint aquest mineral tota la vida.

Funcions del calci:

• Bàsic en la formació d’ossos i dents
• Fomenta la funció del sistema nerviós i muscular
• Intervé en la coagulació de la sang
• Activa enzims que converteixen el menjar en energia

Per què és tan important que els nens prenguin el calci que necessiten?

Perquè a diferència dels adults, els nens es troben en una fase de creixement i l’aportació de calci és fonamental per als seus ossos. Per això necessiten obtenir diàriament aquest mineral dels aliments que consumeixen.

A més, en el cas de les nenes, el consum adequat de calci durant la seva infància els ajudarà a reduir el risc de patir osteoporosi durant la menopausa.

Trucs perquè consumeixin el calci necessari

El calci que necessiten els nens des dels 6 mesos fins als 18 anys per a créixer amb uns ossos forts és de dos a quatre vasos de llet diaris, depenent de la seva edat. A més de la llet, altres aliments que contenen calci en menor mesura són els fruits secs, el peix blau, els ous, llegums i verdures de fulla verda.

Altres trucs que podem utilitzar perquè els nens consumeixin el calci que necessiten:
• Substituir l’aigua per la llet en la preparació de cereals, xocolata desfeta i sopa
• Afegir formatge a les truites
• Afegir iogurts a les macedònies

Recorda que la vitamina D ajuda a absorbir el calci dels aliments. Procura que els teus fills prenguin suficient Vitamina D. Pocs aliments proporcionen vitamina D: els peixos com la tonyina, el salmó i la cavalla, rics en greix omega 3 i el rovell de l’ou són alguns dels millors. L’altra manera de que el nostre cos aconsegueixi aquesta vitamina és a través de l’exposició al solar. Per a tenir els nivells necessaris de Vitamina D és suficient estar a l’aire lliure prenent el sol de 10 a 15 minuts un mínim de tres vegades a la setmana.

Com volem que els vostres petits tinguin una bona salut i molta força per fer totes les activitats que més els agraden, us recomanem que esmorzin i berenin un got ben gran de Llet Nostra!

Sense comentaris

Deixa un comentari