Aprofita la primavera per omplir-te de vitalitat

Aprofita la primavera per omplir-te de vitalitat

És una de les èpoques de l’any amb més aliments frescos rics en vitamines i minerals

El ritme de vida accelerat, els mals hàbits alimentaris, la falta d’exercici físic i el canvi d’estació poden acabar amb la nostra energia fàcilment. Per recuperar la vitalitat és bàsic tenir una correcta alimentació amb tots els nutrients que necessita el nostre cos. La primavera és una de les èpoques de l’any amb més aliments frescos rics en vitamines i minerals. Així que podem aprofitar els beneficis que ens aporten els aliments frescos i de temporada que a més donaran més sabor als nostres plats.

El ventall de fruites i verdures de temporada a la primavera és molt ampli:

  • Verdures de primavera: ceba, coliflor, escarola, enciam, tomàquet, pastanaga…
  • Fruites de primavera: cireres, peres, maduixes, pomes, préssecs, síndria, pinya, meló, plàtan, avocat i prunes.

Les fruites i verdures, aporten vitalitat per el seu alt contingut en vitamines i minerals i aigua. Actuen sobre el sistema nerviós i juguen un paper important en l’estat d’ànim. Les verdures aporten poques calories i molta fibra, són recomanables per a qualsevol tipus de dieta.

Les fruites i els cereals a més ens aporten energia de forma ràpida, ideals per fer un mos si volem fer alguna activitat física.

La fruita fresca degut al seu elevat contingut d’aigua, ajuda a evitar la deshidratació i, gràcies al seu contingut en fibra, millora el funcionament intestinal.  És rica en potassi i baixa en sodi. Així dons, també és molt recomanable per a controlar la tensió arterial.

Les fruites vermelles i taronges típiques d’aquesta època de l’any tenen un alt contingut en vitamina C i flavonoides, potents antioxidants que cuiden l’organisme. A mode d’exemple, les maduixes, tan típiques d’aquesta època, són riques en vitamina C, vitamina A i àcid fòlic, ferro, potassi, iode i magnesi. Tenen molt poques calories, són altament antioxidants i antiinflamatòries, també contribueixen a la salut òssia i potencien el sistema immunològic.

Amb tots aquests beneficis que ens ofereixen les fruites i verdures de primavera, no ho dubtis fes una llista complerta i marxa al mercat!

Si segueixes alguna dieta especial o tens petits trucs per omplir-te d’energia estarem encantats que els compateixis a les nostres xarxes socials: Twitter, Facebook i Instagram!

Articles similars

Recepta crema de bolets

0 236

Sense comentaris

Deixa un comentari