Un bon esmorzar per un bon dia!

Començar bé el dia és important en qualsevol etapa de la vida. Una forma perfecta de fer-ho és amb un bon esmorzar, el primer àpat de la jornada. L’esmorzar activa l’organisme després de moltes hores de descans i contribueix a la concentració, el bon humor i el rendiment al llarg del dia.

Si és un àpat tan important, com podem aconseguir que sigui complet i saludable? Un exemple perfecte és un esmorzar basat en la Dieta Mediterrània que inclogui lactis, cereals i fruita fresca. Aprofundint una mica en cada grup podem començar parlant dels cereals on la millor opció sempre serà la integral, sigui en forma de pa com en algun tipus de cereal sense sucre. Pel que fa als làctics, podem triar l’opció que més ens vingui de gust cada dia ja sigui un got de llet, un parell de iogurts o una porció de formatge. Els làctics a més de proteïnes ens aportaran els nutrients que hem anat consumint mentre dormíem com el calci o les vitamines del grup B, A, C i D. Per últim, no pot faltar una peça de fruita preferiblement sencera i de temporada.

Tot i que aquests tres elements són els fonamentals per un esmorzar equilibrat sempre podem complementar-lo amb altres aliments que ens aporten un plus, tant en l’àmbit nutricional com del plaer. Per exemple: fruita seca torrada al forn, ous: truita o durs, o oli d’oliva i verdura per acompanyar el pa.

De vegades no disposem de tot el temps que ens agradaria o necessitaríem als matins així que un senzill hàbit que ens pot ajudar a realitzar sempre una bona primera menjada és deixar la major part de l’esmorzar preparada la nit anterior. Ja no tenim cap excusa per no començar el dia amb un esmorzar complet i saludable a l’estil mediterrani.