Esmorzem Dieta Mediterrània!

Esmorzem Dieta Mediterrània!

Esmorzem Dieta Mediterrània!

Com és per tu un esmorzar o berenar de dieta mediterrània? Cal reconèixer que hi ha molts matins que ens costa aixecar-nos del llit, allarguem fins al darrer minut i prenem un cafè ràpid per sortir corrent i comencem la nostra jornada sense menjar res des del sopar del dia anterior.

Ara bé, els experts destaquen que per mantenir un pes corporal saludable, s’han de fer uns cinc àpats al dia, on l’esmorzar i el berenar tenen un paper destacat, sempre que es facin de forma correcta. I com és la forma correcta? Dins del patró de la Dieta Mediterrània podem trobar la resposta!

Un bon esmorzar o berenar és el que conté aliments frescos i de temporada. A la piràmide de la Dieta Mediterrània destaca que cada àpat principal (esmorzar, dinar i sopar) ha de comptar amb la presència de fruita, les verdura, grans sencers i oli d’oliva. Per això, els experts recomanen que l’esmorzar estigui format per aquets quatre grups d’aliments. Així mateix, també es recomana que hi hagi una ració de llet o derivats, i un altre d’aliments rics en proteïnes. En el cas dels aliments proteics i dels greixos, poden augmentar la sacietat i reduir les temptacions de picar al llarg del dia, mentre que els grans sencers i les verdures i fruites aporten tant fibra, que també és saciant, com vitamines i minerals.

Alguns exemples d’esmorzar i berenars saludables són:

  • Meló, formatge fresc i una llesca de pa integral amb rodanxes de tomàquet amb oli d’oliva verge.
  • Pa integral, hummus (amb oli d’oliva verge), espàrrecs i un iogurt amb fruits vermells.
  • Llet, civada integral, ametlles i crudités de verdures i fruites de temporada.

Tant l’esmorzar com el berenar poden alterar l’equilibri d’un estil de vida saludable. Afortunadament, no cal passar gana entre àpats, ja que amb la Dieta Mediterrània podem omplir-nos d’energia amb opcions saludables i delicioses.

Sense comentaris

Deixa un comentari