Hàbits saludables a l’hora de menjar

Hàbits saludables a l’hora de menjar

0 1318

Petites rutines que ajuden la nostra salut

Per aconseguir una alimentació saludable en primer lloc ens hem de fixar en el què mengem, però també és molt important el com ho fem. Les dues qüestions són cabdals i depenen en gran mesura dels hàbits que hem anat adquirint al llarg dels anys. Per estar sans, és bàsic que des de petits incorporem els hàbits saludables a la nostra alimentació.

Una dieta sana

Depèn de l’edat i l’activitat que realitzem habitualment el nostre cos necessitarà un tipus d’alimentació o una altra. Però en línies generals la dieta ha de ser variada, ha d’incloure aliments de tots els grups. La piràmide dels aliments ens serveix de guia per triar les proporcions de cada grup.

piramide

En aquest enllaç podeu aprofundir més en les qualitats de la llet com a font de salut https://blog.lletnostra.cat/la-veritat-sobre-la-llet/ i aquí trobareu informació sobre els nutrients de la llet https://blog.lletnostra.cat/la-llet-es-una-bona-font-de-nutrients/

Els hàbits saludables

Els experts aconsellen realitzar cinc àpats al llarg del dia. L’esmorzar és l’àpat més important ens aporta l’energia que necessitarem al llarg del dia. Hauria d’incloure làctics, cereals i fruita. A mig matí és recomanable prendre un iogurt, un petit entrepà o una peça de fruita. El dinar és el segon àpat més important i hauria d’incloure un primer plat de pasta, arròs o verdures i un segon de carn, peix o ou. A mitja tarda, el berenar ideal pot ser un suc, un batut, una fruita o un petit entrepà. El sopar ha de ser una mica més lleuger que el dinar, és saludable prendre verdures i proteïnes baixes en greix. Finalment, abans d’anar a dormir si tenim una mica de gana podem veure un vas de llet.

A part de la distribució dels menjars al llarg del dia és interessant que els àpats principals es facin cada dia a la mateixa hora. És bo per a la nostra salut menjar sense presses i mastegar bé els aliments. Triar la qualitat per sobre de la quantitat. No substituir l’aigua per altres begudes. Hidratar-nos adequadament per mantenir la salut física y mental.

I finalment, però no menys important, és molt recomanable fer alguna activitat física, 30 minuts al dia són suficients per tenir una salut excel·lent 😉

Sense comentaris

Deixa un comentari