Nadal, dies de tradició, família… i excessos

Nadal, dies de tradició, família… i excessos

Nadal, dies de tradició, família… i excessos

S’apropen les festes de Nadal, i seguint les tradicions, ens reunim amb la família i els éssers estimats per celebrar aquestes dates assenyalades al calendari, al voltant d’una taula. Dinars, sopars, berenars i esmorzars són moments de trobada, però també moments d’excessos de menjar i beure. Però és possible que aquests excessos no ens passin factura? Sí, la Dieta Mediterrània és la solució.

La planificació del menú de cada dia és molt important, d’aquesta forma no deixem per a l’últim moment escollir les receptes i aliments dels àpats, tant dels dies de festa com de la resta de dies. Això ens permetrà no tenir imprevists ni menjar aliments que no necessitem. Per fer la planificació el primer que s’ha de fer és pensar en els àpats dels dies festius. Un cop escollits, s’han de buscar receptes i aliments frugals pels àpats i dies restants, per tal de compensar els menjars copiosos.

És important no saltar-se cap àpat, perquè fa que arribem al següent àpat amb més gana i/o picar a deshora, costums que no són saludables i que s’han d’evitar durant tot l’any i principalment durant aquestes dates. D’aquesta forma els principals ingredients dels àpats dels dies no festius, han de ser fruites, verdures, cereals integrals i llegums, és a dir, aliments rics en fibra que ens ajudin a digerir i eliminar els “grans” menjars. També el iogurt ens ajuda a una millor digestió i no ens podem oblidar de beure molta aigua, que facilita la digestió i ens manté hidratats. Les tècniques culinàries han de ser bullir, vapor i planxa, és a dir aquelles que no suposin afegir més greixos.

Per últim i no menys important, és necessari realitzar alguna activitat física. S’ha de caminar, com a mínim una hora cada dia, ens ajudarà a tenir millors digestions i a evitar que les calories s’acumulin en l’organisme.

D’aquesta forma, amb aquestes recomanacions gaudirem d’un bon Nadal i començarem l’any 2018 de forma saludable i Mediterrània.

 

Dieta Mediterrània

 

Articles similars

Recepta crema de bolets

0 306
Recepta mussaka

0 342

Sense comentaris

Deixa un comentari