La clau de la Dieta Mediterrània

La Dieta Mediterrània és més que una dieta, és un estil de vida que incorpora unes pràctiques culinàries, un estil de vida actiu i tradicions com ara compartir l’hora dels àpats amb la família o amb els amics. La pauta d’alimentació pròpia i característica de la Dieta Mediterrània es basa en consumir una gran part d’aliments d’origen vegetal, complementant amb alguns aliments d’origen animal.

Les fruites i les verdures de temporada tenen una gran importància en aquest estil de vida juntament amb els cereals integrals i els llegums (tots aliments d’origen vegetal). El peix també és un aliment clau, com a font de proteïnes. Però en el grup d’aliments d’origen animal, també hi ha presència d’ous i de carn, sempre donant preferència a carns blanques com la de pollastre o la de conill per sobre de carns vermelles o processades.

L’aliment singular per excel·lència de la Dieta Mediterrània és l’oli d’oliva, font principal de greix tant per amanir com per cuinar i base de tots els plats tradicionals. La fruita seca també destaca en el patró dietètic, i també aporta greixos saludables a la dieta. A l’hora d’aromatitzar les preparacions és molt típic l’ús d’herbes aromàtiques i espècies per tal d’aportar un toc especial al menjar, així com més vitamines i minerals als plats.

Els productes làctics, un aliment clau de la Dieta Mediterrània, es consumeixen principalment en forma de llet, iogurt o formatge. Aquests aliments formen part de la nostra alimentació diària tant com aliment principal del plat com ingredient essencial d’aquest.

Tota aquesta informació està recollida en la piràmide de la Dieta Mediterrània on veiem que la Dieta Mediterrània és la suma de tot, és a dir, cada aliment té la seva importància sempre de forma equilibrada, moderada, proporcionada i formant part de l’estil de vida Mediterrani, és a dir de la nostra forma de viure.

Piràmide de la Dieta Mediterrània