Excursions a la tardor

Gaudir de la tardor en família!

Al mar o a la muntanya la tardor ens convida a gaudir del territori.

La tardor és una època ideal per gaudir de la natura en família, per celebrar la bellesa de la flora y la fauna del nostre petit país. Els boscos s’omplen de colors càlids, les pluges fan brotar les fonts i salts d’aigua, les platges queden mig desertes i ens conviden a practicar-hi esport o jugar i si decidim anar cap als cims del Pirineu és possible que hi trobem les primeres nevades de la temporada. A la tardor, tot el territori, de nord a sud i d’est a oest, és un gran reclam per a gaudir-lo sols, amb amics o bé en família. Compartim amb vosaltres algunes de les activitats que podem realitzar.

Avantatges d’estar en contacte amb la natura

En aquests temps d’estrès i angoixa col·lectiva que vivim, el contacte amb la natura ens reporta equilibri i benestar físic i mental. A més, estar a l’aire lliure al camp, al bosc, a la muntanya o al mar ens permet respirar aire pur i s’ha demostrat que ens ajuda a reforçar els pensaments positius, estimula la creativitat i la sociabilitat.

A la muntanya i als boscos

Més enllà d’anar al bosc a buscar bolets i tenint en compte que aquesta temporada les condicions no són les òptimes, a la muntanya la tardor és època de moviments de fauna i transformació de la fora. Els animals que pasturen a les altes muntanyes a l’estiu, a la tardor baixen cap a les granges per protegir-se de les inclemències del fred hivern: cavalls, vaques, ovelles. També és un moment ideal per veure cérvols, esquirols i nombroses espècies d’ocells que migren cap a territoris més càlids. Gaudir dels animals en el seu medi natural és una de les activitats més gratificants que podem fer amb els nostres petits de la casa. Els hi encanten!

I si en comptes de fer una excursió de dia, decidim quedar-nos a dormir podrem gaudir de l’espectacle del cel nocturn, si no hi ha núvols, fins al 30 de novembre serà visible la pluja d’estels de les Leònides.

Al web de Parcs Naturals de Catalunya hi trobareu els millors paisatges i recorreguts per fer a la tardor en el parc de l’Alt Pirineu.

Al Parc Natural del Montseny ens ofereix a més del seu preciós paisatge un variat programa d’activitats per a realitzar al mes de novembre.

Si preferiu visitar el Parc del Garraf, també han preparat itineraris i activitats per aquesta tardor.

Si decidim anar a veure les aus, una de les millors opcions és al Delta de l’Ebre al web de Sant Jaume d’Enveja hi trobareu tota la informació sobre l’avistament d’aus. 

Al mar

Que hagi finalitzat la temporada de platja per excel·lència no vol dir que tanquin. Al nostre país tenim centenars de metres de costa que es poden gaudir tot l’any. Amb l’avantatge que fora dels mesos de més afluència, segueixen sent paratges idíl·lics i en molts casos solitaris. Hi trobarem espai per fer un picnic i practicar algun esport o joc amb els nostres fills.

A més és possible que els xiringuitos encara estiguin oberts, si fa sol, podrem conservar el bronzejat i si sou dels que us encanta anar a tot arreu amb el vostre gos, també és un excel·lent moment per portar-lo al mar. I si sou atrevits i l’aigua fresca no us fa por, podeu aprofitar per fer el darrer bany de la temporada.

Sigui quina sigui la vostra decisió, gaudiu de la tardor! I aprofiteu tots els avantatges de passar una bona estona a l’aire lliure.