Meal Prep, el sistema que t’ajuda a menjar millor, estalviar temps i també diners

Anomenem Meal Prep al sistema de planificació i preparació amb antelació dels àpats a consumir en els dies següents. Per exemple, el divendres es planifica el menú de la setmana següent segons els productes de temporada, el dissabte es pot fer la compra de tots els ingredients i el diumenge, es dedica unes horetes a la preparació de carmanyoles per portar a l’escola o a la feina durant la setmana.

El Meal Prep es diferencia del Batch Cooking en el fet que aquest últim està enfocat a cuinar grans quantitats de certes preparacions, que després serviran com a base d’altres plats o es combinaran entre ells de diferents maneres. En canvi, el Meal Prep és més aviat per preparar plats complets i equilibrats en porcions individuals. Pot requerir preparar menys quantitats, més sovint.

Així, doncs, la planificació del menú setmanal ens ajudarà a no omplir la cistella amb productes superflus i, de retruc, estalviarem uns dinerets. I també, molt important, ens facilitarà seguir una dieta saludable i mantenir-hi l’adherència.

Abans de començar a cuinar, hem d’estar segurs de tenir envasos per posar-hi els àpats en porcions individuals. Si tenim tapers de vidre, aquest son perfectes per què es poden posar al congelador, a la nevera i al microones. Si en tenim de plàstic, d’assegurar-nos que siguin aptes per aliments i microones. La manera de saber-ho és mitjançant els segells que es troben impresos en relleu a la base. Els tapers han de ser hermètics per evitar que els plats es facin malbé en contacte amb l’aire.

Un cop feta la compra, és important preparar els àpats i posar-los a la carmanyola corresponent, procurant que quedin atractius a la vista, ja que la presentació també juga la seva part. Les salses les conservarem en pots petits de vidre, igual que la sal i el pebre, i les afegirem tot just el moment de dinar, en canvi, les herbes aromàtiques les posarem ja a la carmanyola i d’aquesta manera aniran impregnant el plat amb els seus aromes.

Seguint la dieta del territori, la nostra Dieta Mediterrània, triarem verdures de temporada i ben variades per posar a cada una de les carmanyoles. Les verdures, recordem-ho, son part fonamental de la nostra alimentació. Tampoc ens hem d’oblidar dels llegums, que podem menjar tant de primer com de segon plat o en forma d’hummus amb bastonets de crudités, o en forma de falàfel. Tot ben amanit amb un bon raig d’oli d’oliva verge extra.

Per completar el plat, podem optar pel peix, blau o blanc, la carn blanca o, per què no, inclús una porció de formatge.

I en acabar, una bona peça de fruita, que ens endolciran les postres, o acompanyades d’un grapat de fruits secs o d’un iogurt natural o de llavors.

Amb aquest mètode veiem doncs que podem aconseguir de manera molt senzilla, menjant productes locals i temporada; una dieta generosa en productes saludables de la terra, que anomenem Dieta Mediterrània. T’hi apuntes?

Dieta Mediterrània