Pa de pessic
El pa de pessic és un dolç molt típic de Catalunya. El seu origen el trobem en les processons patronals on era tradició portar aquest dolç i repartir-lo entre els assistents. La gent no podia esperar al final i se l’anaven menjant pel camí a pessics, d’aquí el seu nom.
És un pastís molt fàcil de fer i que agrada a tothom. És característic per la seva lleugeresa i esponjositat. S’acostuma a empolvorar pel damunt amb sucre fi, però també es pot cobrir amb crema, nata, rovell d’ou cremat, trufa, etc.
Comensals: 8
Preparació: 5 min
Cocció: 30 min
Temps total: 35 min
Ingredients
- 4 ous
- 100 g de sucre
- 75 g de fècula de blat de moro tipus Maizena
- 50 g de farina de força
- 1 culleradeta de llevat en pols (5g)
- 1 pell de ½ llimona ratllada
- Mantega
Preparació
Comencem per encendre el forn a 180 ºC. Barregem els ous, el sucre i la ratlladura de llimona. Afegim la farina i el llevat a poc a poc; ho barregem tot.
Agafem un motlle prèviament untat amb mantega i empolvorem una mica de farina per sobre i aboquem la massa. Coem al forn durant aproximadament 30 minuts.
Un cop estigui cuit, desemmotllem i deixem refredar. I llest per servir i gaudir de la preparació amb la família i els amics!