Avui sopem amb la Dieta Mediterrània

Avui sopem amb la Dieta Mediterrània

0 52
Sopar Dieta Mediterrània

Un sopar saludable, pot resultar molt satisfactori després d’un llarg dia de feina. Així mateix ens ajuda a portar una alimentació equilibrada, completa i variada, evitant problemes digestius i promovent un bon descans a la nit.

És important destacar que el que mengem i quan ho fem són dos conceptes igual d’importants. És més, sopar unes hores abans d’anar a llit, pot ser beneficiós per a la salut, pel simple fet que estem actius. Referent al “què”, el patró de Dieta Mediterrània recomana que el sopar ha d’incloure fruita, verdura, cereals integrals, oli d’oliva, un aliment proteic (peix, carn blanca (o vermella), llegums o ous) i complementar-lo amb una ració de derivats làctics, si no s’han fet totes les racions recomanades. Les tècniques culinàries que es recomanen són totes aquelles que no aportin un excés de greix i no siguin molt pesades.

També podem incloure alguns aliments que ens “preparen” per aconseguir tenir un son reparador, molt important per tenir una vida saludable i amb un rendiment adequat. Un d’aquests aliments és la llet i els seus derivats com el formatge fresc, que contenen gran quantitat de triptòfan (aminoàcid essencial) que augmenta els nivells de serotonina (neurotransmissor), precursor de la melatonina, hormona vital per a regular el cicle diari de son-vigília. Els fruits secs, en especial les nous, són un altre grup d’aliments que com contenen melatonina, poden ajudar a dormir més profundament. A més, contenen magnesi que és un relaxant muscular. Els cereals integrals ajuden a la conversió de triptòfan a serotonina i són una font excel·lent d’hidrats de carboni d’absorció lenta que afavoreixen la sensació de sacietat i benestar. Algunes fruites i verdures aporten triptòfan, com per exemple el plàtan, les cireres, els espinacs, les pastanagues i el bròquil.

Dels nostres avantpassats mediterranis, ens han arribat refranys on ja es parlava de la importància de fer un sopar i saludable. Alguns exemples són “Si no vols estar gras com un cove, esmorzar de príncep, dinar de rei i sopar de pobre”, “Qui bé sopa, bé dorm”, “De penes i bons sopars, n’estan plens els fossars” i “Sopa poc i envelliràs”. Que sabia és la nostra tradició!

 

Dieta Mediterrània

Sense comentaris

Deixa un comentari