Un got de llet ens ajuda a dormir bé?

La qualitat del son és essencial pel nostre benestar. Diversos factors com l’estrès o l’ansietat poden afectar negativament la capacitat d’agafar el son i que aquest sigui de qualitat. Quan sorgeixen problemes d’insomni, una opció, és recórrer a fàrmacs que ens ajudin. Però, hi ha alguna alternativa?

De petits sempre hem sentit que s’havia de prendre un got de llet abans d’anar a dormir per descansar bé. I té tot el sentit, ja que la llet té calci, melatonina i triptòfan, elements relacionats amb el funcionament dels cicles del son, hormones i interaccions nervioses, una bona salut en aquests aspectes repercuteixen en un bon descans.

Els components que afavoreixen el descans no acaben aquí, una investigació publicada a la revista “Journal of Agricultural and Food Chemistry“ descriu que s’ha descobert una mescla de pèptids (components de les proteïnes) de la caseïna (proteïna que trobem a la llet) que, a l’interaccionar amb les tripsines (enzims digestius que tenim a l’estómac), es degraden i donen lloc a un component anomenat CTH (Casein Tryptic Hydrolysate). S’ha estudiat els seus efectes i s’ha descobert que actua de manera similar a les benzodiazepines (fàrmac…), ajudant-nos a regular els nivells d’estrès i a agafar el son.

Ara bé, com i quan hauríem de prendre el vas de llet? Es recomana que es prengui uns 30 minuts abans d’anar a dormir i que la prenguem calenta o tèbia, ja que al consumir begudes amb aquesta temperatura, el nostre cos es relaxa i tranquil·litza.

Així que sí, prendre un got de llet abans d’anar a dormir, és recomanable, i no només pels beneficis que hem mencionat, sinó també perquè la llet és un aliment arrelat a la nostra cultura mediterrània i forma part del nostre patró alimentari. El consum de llet és un bon aliment a tenir en compte, especialment en infants i joves en edat de creixement, i també al llarg de tota la vida.

Dieta Mediterrània