Vols ser Dieta Mediterrània? Ara ho tens molt fàcil!

Vols ser Dieta Mediterrània? Ara ho tens molt fàcil!

Ser Dieta Mediterrània

La Dieta Mediterrània és una valuosa herència cultural que representa molt més que una simple pauta nutricional, rica i saludable. És un estil de vida que recull receptes, formes de cuinar, celebracions, costums i productes típics. A continuació et donem 10 consells per poder ser Dieta Mediterrània!

  1. Utilitza oli d’oliva com a principal greix per amanir i cuinar, sempre millor en cru.
  2. Que el teu consum d’aliments sigui majoritàriament d’origen vegetal, és a dir fruites, verdures, llegums i fruita seca. Aquests aliments són la principal font de vitamines, minerals i fibra a la nostra dieta.
  3. Menja aliments procedents de cereals com pa, pasta i arròs, cada dia, i tria eles seves formes integrals, ens aporten una part de l’energia necessària en forma de carbohidrats per a les nostres activitats diàries.
  4. Sempre millor els aliments frescos i de temporada. En el cas de les fruites i verdures, ens permet consumir-les en el seu millor moment, tant a nivell de nutrients com pel seu aroma i sabor.
  5. Consumeix diàriament productes làctics. Són excel·lents fonts de proteïnes de bona qualitat, minerals (calci, fòsfor, etc.) i vitamines.
  6. Que la carn estigui present en quantitats petites, preferentment carns blanques, i formant part de plats a base de verdures o cereals.
  7. Si t’agrada el peix, pots consumir-lo en abundància i no t’oblidis dels ous. El greix del peix blau té propietats protectores davant de malalties cardiovasculars i els ous tenen proteïnes de molt bona qualitat, greixos i moltes vitamines i minerals.
  8. Quan pensis en les postres, la fruita fresca és la millor opció, i també són una bona alternativa a mig matí i com a berenar.
  9. Una copeta de vi durant els àpats sempre és benvinguda. És un aliment tradicional que pot tenir efectes beneficiosos per a la salut consumint amb moderació i en el context d’una dieta equilibrada.
  10. L’exercici físic diari és tan important com menjar adequadament, el fet de mantenir-se actiu físicament és molt important per conservar una bona salut.

 

Dieta Mediterrània

Articles similars

Recepta mussaka

0 516
Croquetes de bacallà

0 552

Sense comentaris

Deixa un comentari