Vols ser Dieta Mediterrània? Ara ho tens molt fàcil!

Vols ser Dieta Mediterrània? Ara ho tens molt fàcil!

0 549
Ser Dieta Mediterrània

La Dieta Mediterrània és una valuosa herència cultural que representa molt més que una simple pauta nutricional, rica i saludable. És un estil de vida que recull receptes, formes de cuinar, celebracions, costums i productes típics. A continuació et donem 10 consells per poder ser Dieta Mediterrània!

  1. Utilitza oli d’oliva com a principal greix per amanir i cuinar, sempre millor en cru.
  2. Que el teu consum d’aliments sigui majoritàriament d’origen vegetal, és a dir fruites, verdures, llegums i fruita seca. Aquests aliments són la principal font de vitamines, minerals i fibra a la nostra dieta.
  3. Menja aliments procedents de cereals com pa, pasta i arròs, cada dia, i tria eles seves formes integrals, ens aporten una part de l’energia necessària en forma de carbohidrats per a les nostres activitats diàries.
  4. Sempre millor els aliments frescos i de temporada. En el cas de les fruites i verdures, ens permet consumir-les en el seu millor moment, tant a nivell de nutrients com pel seu aroma i sabor.
  5. Consumeix diàriament productes làctics. Són excel·lents fonts de proteïnes de bona qualitat, minerals (calci, fòsfor, etc.) i vitamines.
  6. Que la carn estigui present en quantitats petites, preferentment carns blanques, i formant part de plats a base de verdures o cereals.
  7. Si t’agrada el peix, pots consumir-lo en abundància i no t’oblidis dels ous. El greix del peix blau té propietats protectores davant de malalties cardiovasculars i els ous tenen proteïnes de molt bona qualitat, greixos i moltes vitamines i minerals.
  8. Quan pensis en les postres, la fruita fresca és la millor opció, i també són una bona alternativa a mig matí i com a berenar.
  9. Una copeta de vi durant els àpats sempre és benvinguda. És un aliment tradicional que pot tenir efectes beneficiosos per a la salut consumint amb moderació i en el context d’una dieta equilibrada.
  10. L’exercici físic diari és tan important com menjar adequadament, el fet de mantenir-se actiu físicament és molt important per conservar una bona salut.

 

Dieta Mediterrània

Sense comentaris

Deixa un comentari